Diensten
Leads genereren | Het complete overzicht | Tips voor meer leads
- Genereer kwalitatieve leads
- Groei met je bedrijf
- Groei in omzet
Jouw website is een belangrijk onderdeel voor het genereren van leads. Wil je weten hoe?
Natuurlijk wil ik een website, die geld oplevert voor mijn bedrijf en SCHRIJF me in voor de GRATIS training.
Leads genereren is cruciaal voor de continuïteit en groei van je bedrijf. Hier vind je het complete overzicht voor genereren van kwalitatieve leads.
Meer leads, groei van je bedrijf, verwezenlijk je droom!
Je hebt een eigen bedrijf. Gestart vanuit de passie voor je vak.
Je hebt flink doorgepakt. Inschreven bij de Kamer van Koophandel, logo en website laten maken, gaan posten op social media.
En nu … groeien!
Heb je nu na enkele weken, maanden, jaren een continue stroom van leads op gang gebracht?
Het krijgen van nieuwe leads blijkt toch lastiger dan vooraf gedacht, toch?
Je hebt van alles geprobeerd. Paar blogs schrijven, socialmedia-advertentie aangeslingerd, helaas … geen of minimale leads.
Je bent niet de enige die worstelt met dit probleem. Vele MKB-ers hebben moeite om leads te genereren, waardoor het verwezenlijken van hun droom, een succesvol bedrijf hebben, achter blijft.
Hoe nu verder?
Leadgeneratie dient een vast onderdeel te zijn van je bedrijfsvoering. Jouw website, social media kanalen en Google Business Profile dienen leads te genereren.
Hier vind je het complete overzicht voor het genereren van leads.
De informatie die je hier vindt, is gebaseerd op onze leadgeneratie aanpak waarmee bedrijven exponentieel laten groeien.
Met de informatie die je hier vindt, kun jij ook groeien door meer leads.

Online leads genereren doe je door …
- Even snel, gemakkelijk bestaat niet
- Ga ALLEEN voor kwalitatieve leads
- Bepaal je doelgroep
- Welke problemen, uitdagingen, behoeften hebben ze
- Op welke kanalen is jouw doelgroep, wanneer, waarom
- Zorg voor reviews
- Communiceer passend bij (de fase) van je doelgroep
- Onderscheid je van concurrenten
- Zorg voor zichtbaarheid
- Verleid je doelgroep om te clicken
- Bouw je landingspagina’s op voor conversie
- Werk met een weggever
- Automatiseer je e-mails
- Doe een onweerstaanbaar aanbod
- Zet remarketing in
- Succes zit in de opvolging
- Optimaliseer in een continue proces
Leadgeneratie
quickscan
Wil je weten hoe jij er voor staat met jouw leadgeneratie en inzicht krijgen in mogelijke verbeteringen voor meer leads?
Doe de complete GRATIS leadgeneratie quickscan en start met versnellen!
Template
leadgeneratie plan
Ga zelf aan de slag met het genereren van leads. Maak zelf je plan voor meer leads met de GRATIS template.
De informatie in deze template is gebaseerd op onze aanpak, waarmee we bedrijven exponentieel laten groeien.
De belangrijkste oorzaken waarom het genereren van leads achterblijft
- Je spreekt de verkeerde doelgroep aan
- Je bent niet genoeg zichtbaar met je website
- Jouw doelgroep is ook op andere kanalen waar jij niet (zichtbaar) bent
- Je teksten nodigen niet uit om te klikken
- Bezoekers lezen teveel over jou en te weinig over welke waarde jij hoe toevoegt.
- Je gebruikt geen leadmagnet om het eerste contact te leggen
- Je plaatst af en toe nieuwe content of start een advertentie
- Je mist de potentie van content in de gehele buyer journey
- De zoekwoorden die je hebt gekozen zijn niet de juiste zoekwoorden
- Je focust je teveel op de nummer 🥇 positie voor één of enkele zoekwoorden
- Gebrek aan vakkennis op het gebied van online leadgeneratie. Ja, dat is echt een vak!
Sales genereren doe je met deze 17 tips
1. Even snel, gemakkelijk bestaat niet
Ken je die advertenties?
- “Met deze 5 stappen haal jij binnen 2 weken 300% nieuwe klanten binnen”
- “Leads genereren wordt gemakkelijk met deze succesformule”
- “Ik had snel kunnen groeien als ik deze geheimen voor leadgeneratie had geweten”
Geloof je ze?
Hoeveel mensen ken jij die gemakkelijk, snel, even, heel veel leads hebben binnen gehaald en nu in een Lamborghini rijden?
Het generen van kwalitatieve leads lukt alleen als je er hard voor werkt, je niet laat afremmen en doorzet. Je gaat tegenslagen tegenkomen. Dat is jouw probleem, uitdaging, maar die ga je overwinnen.
2. Ga ALLEEN voor kwalitatieve leads
Je wilt groeien met klanten die bij je passen. Jouw ideale klant. Niet iedereen past bij je. Leads genereren waar jij en zij niet blij van worden, daar heb je niets aan. Maak ALLEEN reclame voor je bedrijf om kwalitatieve leads te genereren.
Super gaaf toch, om een plan te maken om te groeien met jouw bedrijf middels ideale klanten?
Er volgen nu een aantal hele belangrijke stappen die te maken hebben met jouw doelgroep.
3. Bepaal je doelgroep
Ok, je gaat ALLEEN voor kwalitatieve leads. Omschrijf je ideale klant, jouw doelgroep. Denk aan man/vrouw, leeftijd, woonplaats, opleiding, interesses enz.
Besteed hier ruim de tijd aan. Hoe beter jij je ideale klant kunt omschrijven, hoe gerichter jij ze straks kunt benaderen.
Hiermee vergroot je jouw slagingskans.
4. Welke problemen, uitdagingen, behoeften hebben ze
Let op … dit is een hele belangrijke en leuke stap.
Beschrijf de problemen, uitdagingen en behoeften die je klant heeft en maak daarbij de link met jouw producten/diensten.
Probeer je te verplaatsen in je ideale klant en beantwoord vragen zoals:
- Wat wil men bereiken?
- Waarom?
- Wat houdt ze tegen?
- Waarom lossen ze de obstakels niet zelf op?
- Wat zou ze helpen om hun doel te bereiken?
Hoe beter jij je klant kent, hoe beter jij jouw communicatie en producten/diensten daarop kunt afstemmen.
Nog 13 waardevolle tips
5. Op welke kanalen is jouw doelgroep, wanneer, waarom
Ok, je weet wie je doelgroep is en wat hun problemen, uitdagingen en behoeften zijn.
Blijf je zo goed mogelijk verplaatsen in je klant. Raffel dit niet af, maar neem de tijd om je gedachten te laten gaan, alsof jij je klant bent.
Op welke kanalen, zoals social media of Google search, is je kant wanneer om wat te doen?
Beantwoord vragen zoals:
- Welke kanalen gebruikt jouw klant om zijn problemen, uitdagingen op te lossen en behoeften te vervullen?
- Gebruikt jouw klant social media?
- Zo ja, welke?
- Gebruikt jouw klant Google Search?
- Zo ja, waarvoor
Een goede methode om hierbij te gebruiken is het See, Think, Do, Care model.
Met dit model verplaats jij je in de stappen/fases (=journey) van een potentiële koper (=buyer). Hieronder vind je de korte uitleg.
- See – Hoe kun jij je doelgroep verrassen en aan het denken zetten. Je doelgroep was niet op zoek naar jouw producten/diensten, maar is bereid hierover na te denken als je iemand triggered.
- Think – Hier ligt veel potentie. In deze fase is jouw doelgroep aan het nadenken over en zoeken naar hun probleem, de klachten, de mogelijke oplossingen enz. Dit is een enorm brede fase die je in de volle breedte kunt gebruiken voor het genereren van leads. Vanaf het eerste moment dat men iets online gaat doen in relatie tot hun problemen, uitdagingen en behoeften, wil je er zijn en wil je jouw doelgroep een stap verder helpen. Zo vergroot je de kans dat als men wil kopen, men ook aan jou denkt.
- Do – Je doelgroep weet wat de oplossing is en zoekt nu de beste oplossing. Dus bij welke partij, tegen welke voorwaarden kan hij/zij kopen. In de fase doet men ook de daadwerkelijke koop. Zorg er altijd voor dat je sowieso bij deze koopintentie zichtbaar bent. Als je doelgroep wil kopen, maar je (fictieve) “winkel” is dicht dan ga je potentiële klanten verliezen.
- Care – Deze fase gaat om het zo lang en zo goed mogelijk blijven bedienen van, waarde blijven toevoegen aan, je klant om zo de relatie te verlengen. Ja, daar hoort ook herhaalaankopen of up- en crosssell bij. Die ideale klant waar je zo hard voor hebt gewerkt om die binnen te halen wil je toch jarenlang als klant houden?
6. Zorg voor reviews
Reviews en testimonials zijn cruciaal voor een potentiële klant om een eerste contact te leggen.
Als er al vele anderen naar volle tevredenheid producten/diensten hebben afgenomen, dan zal het wel goed zijn toch?
Hoe vaak kijk jij zelf naar reviews of testimonials voordat je een eerste contact legt met een partij?
7. Communiceer passend bij (de fase van) je doelgroep
“Koop nu voor €1 ons beste product/dienst”
Euhmm, je ging ALLEEN voor kwalitatieve leads toch. Iets weggeven ok, zie het topic leadmagnet, maar met kortingen smijten levert NIET de kwalitatieve leads op waar je naar op zoek bent.
Potentiële klanten zijn vaak ook niet direct bereid om van je te kopen.
Stem je communicatie af op de tone-of-voice die bij je doelgroep past, de fase waar ze inzitten, de intentie die ze hebben en het kanaal dat je gebruikt.
Houd jouw doelgroep van formeel, informeel, direct, verhalend?
Zoekt men nu alleen informatief of wil men iets lezen over een mogelijke oplossing?
Ieder kanaal heeft zijn eigen mogelijk- en onmogelijkheden. Gebruik die en kleur altijd binnen de lijntjes van het kanaal, zodat je account niet geblokkeerd wordt.
8. Onderscheid je van concurrenten
Jij bent uniek. Je product/dienst uniek. Jouw communicatie is uniek.
Zorg dat je weet wat je concurrenten doen.
Wat spreekt je aan? Wat spreekt je minder aan? Wat zou het beste werken voor het verkrijgen van leads?
Communiceer onderscheidend en uniek, passend bij jouw doelgroep en bij jou.
9. Zorg voor zichtbaarheid (impressies)
Zonder zichtbaarheid ben je nergens. Ook al is je product/dienst nog zo goed, als niemand het ziet kan ook niemand bij je kopen.
Er zijn vele partijen die echt niet het beste product hebben, maar we heel zichtbaar zijn en dus succesvol zijn.
Iedereen kent die merken. Men praat er over.
Bepaal dus hoe jij op de kanalen waar jouw doelgroep is zichtbaar kunt zijn. Dat kan via gratis organisch verkeer of via betaalde ads.
10. Verleid je doelgroep om te clicken
Ok, je bent zichtbaar, maar nu moet je zorgen dat men ook gaat clicken.
Dat kun je doen door op te vallen, te verleiden.
Dat kan door een aansprekende video of foto, een verleidende tekst of opvallende rijke zoekresultaten.
11. Bouw je landingspagina’s op voor conversie
Bouw je landingspagina’s zo op dat ze converteren. Dus dat ze een bezoeker omzetten in een lead. Daar doe je het allemaal voor.
Schrijf over en voor de eindgebruiker, niet over jezelf.
Bouw je landingspagina’s zo op dat een eindgebruiker zich herkent en wordt meegenomen van probleem tot oplossing, tot actie.
- Ja, dat is het doel dat ik wil bereiken
- Natuurlijk schrijf ik me in voor de gratis weggever
- Klopt, dat is waar ik moeite mee heb
- Inderdaad, daarom lukt het me niet
- Aahh, klinkt goed die oplossing
- Het lijkt erop dat deze oplossing de juiste voor mij is
- Vele andere klanten zijn tevreden
- Ze weten waar ze het over hebben
- Wat is de vervolgstap.
Je schrijft alleen over jezelf om je autoriteit te laten zien, zodat je laat zien dat jij de juiste partij bent.
Meer leads met de volgende 6 tips
12. Werk met een weggever
Je hebt een click gekregen en/of een bezoeker op je website. Dit is het moment om de potentiële klant om te zetten (te converteren) in een lead.
Verplaats je nogmaals in de klant. Je begint bijna op de klant te lijken. 😉
Welke waardevolle GRATIS weggever (leadmagnet) kun je bedenken die bezoeker zou willen ruilen voor een e-mailadres?
Is dat een; gratis online training, een whitepaper, een template of een onweerstaanbaar aanbod.
Stop er tijd in om echt iets waardevols te bedenken en te maken.
Automatiseer dit proces zoveel mogelijk zodat je efficiënt en effectief leads verzamelt, ook als jij andere dingen aan het doen bent.
13. Automatiseer je e-mails
Bedenk vooraf hoe jou funnel eruit moet zien. Automatiseer deze zoveel mogelijk, zodat het genereren van leads, efficiënt en effectief verloopt.
Gebruik een marketing automation oplossing en bouw je funnel.
Denk in: als dit … dan dat.
Bied nog een aantal keer waardevolle content aan.
Doe na x aantal e-mails “een onweerstaanbaar aanbod”, zie het volgende onderdeel. 👇
14. Werk met een onweerstaanbaar aanbod
Bedenk een aanbod dat jouw ideale klant niet kan afslaan, zo goed is het.
Bied heel veel waarde, waardoor de koopbeslissing bijna een no-brainer is.
De eerste koop, hoe klein ook, is heel belangrijk.
Als iemand eenmaal klant bij je is, dan weet je dat ze niet meer weggaan, want jouw product/dienst is super goed.
Toch?
15. Zet remarketing in
Volg bezoekers/mensen die geclicked hebben, maar nog geen lead zijn geworden, op.
Je hebt er veel voor gedaan om enige interactie te krijgen.
Jouw doelgroep heeft interesse getoond.
Ze waren alleen nog niet toe om een lead of klant te worden.
Zorg voor zichtbaarheid. Hee, die heb je eerder gehoord.
Zorg dat je daar bent als de bezoeker wel klaar is om lead of klant te worden.
Maak ook hier weer gebruik van je “onweerstaanbare aanbod”
De laatste 2, maar wel hele belangrijke
16. Succes zit in de opvolging
Er over praten, de intentie uitspreken is een begin, maar het succes zit echt in de opvolging. Het echt gaan doen en niet meer stoppen.
Weet je nog … even, snel, gemakkelijk, heel veel, BESTAAT NIET.
Wat je wel weet is dat je succesvol gaat zijn als je volhoudt, ook als het tegen zit.
Ja, die momenten ga je krijgen. Het gaat niet zo gemakkelijk, snel als je gehoopt had.
Zet door!
Als gerenommeerd leadgeneratie bedrijf helpen je graag met de opvolging en het overwinnen van al je obstakels. Neem contact op.
17. Optimaliseer in een continue proces
Je wordt niet succesvol door één actie. Wat je bedacht had is niet gelijk een schot in de roos. Je moet testen, vallen en weer opstaan. Hee, dat heb je waarschijnlijk vaker gehoord.
Met een professioneel leadgeneratie bureau ga je echt versnellen.
De continuïteit en groei van je bedrijf is één van de belangrijkste dingen.
Zorg er voor dat je leadgeneratie als een continue proces inbouwt in hoe jij je bedrijf runt.
Dan ga je vliegen! ✈️
Geniet! 😊
Van de reis! 🎒
En het eindresultaat! 🎯
Samen vliegen?
Leads vinden doe je met onderstaande waardevolle artikelen
Reclame maken voor je bedrijf | Hoe doe je dat?
Reclame maken voor je bedrijf | Zo blijf je top-of-mind bij je doelgroep
Leads uit je website halen | Zo doe je dat!
Dat is precies waar je website voor bedoeld is. Leads genereren. Maar hoe doe je dat, leads uit je website halen? De beste methode is …
Bedrijf lokaal promoten | Zo doe je dat! | Groei in lokale klanten
Door je bedrijf lokaal te promoten bereik je jouw ideale lokale doelgroep. In dit artikel lees je hoe jij kunt groeien in lokale klanten door lokale promotie.
Hoe krijg ik klanten in mijn winkel | Concrete tips voor groei
Je bedrijf gestart vanuit passie. Geïnvesteerd in een winkel. Tijd om te groeien. Maar, hoe krijg ik klanten in mijn winkel? Concrete tips voor groei.
Sales funnel maken in Excel | Gratis template
Online marketing funnel uitleg, betekenis, voorbeeld. Na het lezen van dit artikel kun jij je eigen funnel bouwen. Op naar meer leads.
Online marketing funnel uitleg | Betekenis, methode, voorbeeld
Online marketing funnel uitleg, betekenis, voorbeeld. Na het lezen van dit artikel kun jij je eigen funnel bouwen. Op naar meer leads.
Sales funnel berekenen | De methode + voorbeeld
De inspanning die nodig is om het aantal nieuwe klanten binnen te halen dat jij nodig hebt, kun je berekenen. Hoe doe je dat, sales funnel berekenen?
Sales funnel voorbeeld | Bouw de beste salesfunnel met deze voorbeelden
Met dit/deze sales funnel voorbeeld (en) krijg jij de inspiratie om de beste salesfunnels te bouwen. Op naar meer leads, klanten en groei van je bedrijf!
Leadgeneratie kosten | Meer leads | Professionele aanpak
Wat zijn de leadgeneratie kosten als je samenwerkt met een professioneel bedrijf die je helpt te groeien middels kwalitatieve leads?
Leadgeneratie plan | Jouw plan voor meer leads | Bewezen aanpak
Leadgeneratie is ideaal het eerst contact te leggen met je potentiële klant. Hoe maak je leadgeneratie plan zodat jij een doordachte aanpak hebt voor het genereren van meer leads?
FAQ
Leads genereren betekenis?
Leads genereren betekent het verzamelen van contactgegevens van potentiële klanten.
Met deze contactgegevens kun je contact zoeken met de potentiële klanten om ze te converteren naar klanten.
Leads genereren is cruciaal voor de continuïteit en groei van je bedrijf.
Online leadgeneratie is een vak. Laat je helpen door een specialist. Neem contact op!