Touchpoints

WhatsApp Business kosten bij gebruik op meerdere telefoons

Home » Diensten » WhatsApp Business kosten op meerdere telefoons

Wat zijn de kosten voor WhatsApp Business op meerdere telefoons?

Wil je WhatsApp Business op meerdere telefoons gebruiken? Wil je met meerdere gebruikers via WhatsApp contact onderhouden met je klanten? Wat zijn de kosten voor WhatsApp Business?

Na het lezen van deze pagina weet je het anwoord op bovenstaande vragen en onderstaande onderdelen:

  • Hoe je op meerdere telefoons WhatsApp Business kunt gebruiken.
  • Hoe je met meerdere gebruikers via WhatsApp contact kunt onderhouden met je klanten.
  • Wat de kosten voor de verschillende oplossingen zijn.

WhatsApp Business op meerdere telefoons

Dat kan niet, maar … je kunt wel WhatsApp Business API gebruiken en dan een Inbox-/Contactcenter-applicatie of app op meerder telefoons gebruiken. Er zijn vele Inbox-/Contactcenter-applicaties, dus voor iedereen is er wel een passende oplossing.

WhatsApp met meerdere gebruikers

Met WhatsApp Business kun je met meerdere gebruikers communiceren met je klant via:

  • WhatsApp Business-app – indien je een telefoon aanschaft waarop je de WhatsApp Business-app installeert en de telefoon rouleert.
  • WhatsApp Business API – indien je een Inbox-/contactcenter applicatie gebruikt, waarmee je met meerdere gebruikers op verschillende telefoons berichten kunt afhandelen. Er zijn verschillende soorten Inbox-/contactcenter applicaties met ieder zijn eigen voor- en nadelen en kostenstructuur.

De WhatsApp Business-app of WhatsApp Business API

Voordat je een keuze maakt tussen de WhatsApp Business-app en de WhatsApp Business API dien je goed je wensen en de verschillen tussen de app en de API te kennen.

Jouw wensen

Je dient goed te inventariseren wat je wensen zijn. Denk aan het beantwoorden van vragen als onderstaande:

  • In welke usescases wil je berichten kunnen versturen via WhatsApp?
  • Wil je alleen reageren op berichten of ook berichten initiëren?
  • Hoeveel berichten per maand verwacht je maandelijks te versturen?
    • Hoeveel berichten als antwoord op een bericht (=session messages in de API)?
    • Hoeveel berichten geïnitieerd vanuit je organisatie (=template messages in de API)?
  • Gebruik je alleen text of ook foto’s en/of andere bijlages?
  • In hoeverre wil je berichten automatiseren?
  • Wat is het geaccepteerde maandelijks budget dat je voor de oplossing wilt betalen?
  • Welke andere specificaties heb je?

In deze markt met vele aanbieders geldt:
“Er is voor iedereen een passende oplossing te vinden”.

De verschillen tussen de WhatsApp Business-app en de WhatsApp Business API

Om te kunnen beoordelen welke oplossing het beste bij je wensen past dien je goed de verschillen te weten tussen de WhatsApp Business-app en de WhatsApp Business API. Zie ook ons artikel WhatsApp Business en online producten verkopen, voor de verschillen tussen de app en de API. Lees in dit artikel ook de informatie zoals genoemd bij handige links; de WhatsApp Business app, de WhatsApp Business API en het beleid van WhatsApp business.

Onze samenvatting is dat de app flexibeler in gebruik is, met name bij het initiëren van een bericht vanuit de organisatie. Tevens kun je met de app gemakkelijker gebruik maken van de functionaliteiten zoals de; catalogus en labels. De kosten voor het gebruik van de app zijn ook lager (gratis) dan bij de API.
Indien het gebruik van WhatsApp Business door meerdere gebruikers of het automatiseren van processen belangrijk is en er is enig budget dan is de API een goede oplossing.
We helpen je graag bij het matchen van je wensen op de juiste WhatsApp Business oplossing.

WhatsApp Business kosten

De kosten voor WhatsApp Business verschillen per oplossing. Er zijn vele leveranciers en oplossingen op de markt met hun eigen voor- en nadelen en kostenstructuur. Indien je de kosten voor het gebruik van WhatsApp Business API gaat vergelijken let dan vooral op; de kosten per gebruiker, de kosten voor template messages, het kunnen versturen van template messages, de bewaartermijn van de data enzovoort.
De meeste leveranciers bieden een oplossing aan vanaf € 100 per maand, waarbij er vaak alsnog voor template messages (de duurste) betaald moet worden.

Bij EVEReONE bieden we verschillende oplossingen aan. Wij geloven erin dat er altijd een passende oplossing is.

Voor ondernemers waar WhatsApp Business API gewenst is en het volume in berichten laag is bieden we onderstaande pay-per-use oplossing. Alle bedragen zijn exclusief 21% BTW.

Wil je weten hoe jij WhatsApp Business kunt inzetten voor de groei van jouw onderneming? Stuur een WhatsApp-bericht, e-mail of plan een gesprek in middels onderstaande knoppen.

WhatsApp Business kosten API pay-per-use

Eenmalige kosten

  • Inrichtingskosten – € 125

Coördinatie en inrichting van:

  1. Telefoonnummer
  2. WhatsApp Business API
  3. 1 template message
  4. Inbox-/Contactcenter applicatie.

Maandelijkse kosten

  • Telefoonnummer – $ 6,0000
  • Session message – $ 0,0060 per ontvangen of verstuurde bericht
  • Template message – $ 0,1020

Optioneel

  • Opt-in formulier voor WhatsApp Business  API – € 150
  • Een extra template message – € 10 eenmalig
  • SMS bericht versturen – $ 0,1104
  • SMS bericht ontvangen – $ 0,0090

Facturatie vindt 1 x per 2 maanden plaats aan de hand van het werkelijke gebruik. Maandelijks vindt de verrekening plaats van $ naar €.

Positive: Professionalism, Quality, Responsiveness, Value

Heeft ons enorm geholpen met een uitdaging wat betreft Whatsapp Business. Hier is een API voor ingezet en dit werkt goed. Gaat verder dan mening IT bedrijf wat betreft uitzoek werk en service. Een fijn bedrijf om mee samen te werken. Duidelijke communicatie en komt zijn afspraken 100% na! Dikke vette 10.

Wijnand Lemmers

Eigenaar, Eigenwijs Bouw