Marketing
Genereer meer leads door goede vindbaarheid in Google en online adverteren

Meer leads
Het businessmodel dat je bedacht hebt bij de dienst Strategie, zie Van consumentengedrag naar proposities en verdienmodellen, is pas succesvol als het converteert. Uw waardepropositie converteert als consumenten de waarde er van inzien. Het verkrijgen van meer leads voor je nieuwe waardeproposities is een belangrijk onderdeel van de dienst Marketing om uiteindelijk te komen tot conversie.
Meer leads krijg je onder andere door een goede online vindbaarheid in bijvoorbeeld Google en het online adverteren op de verschillende platformen.
Goede vindbaarheid in Google
Goed vindbaar zijn in Google is nodig om op een organische manier meer leads te krijgen. Om goed vindbaar te zijn dien je vele facetten uit te voeren. Denk onder andere aan:
- Het aanmaken van een Google Bedrijven pagina.
- Het optimaliseren van uw website voor zoekmachines (SEO).
- Frequent relevante content plaatsen.
- Zichtbaar zijn op meerdere kanalen, zoals op LinkedIn of andere sociale media zoals; Facebook, Instagram enzovoort.
- Kwalitatieve verwijzingen hebben van andere kanalen naar jouw kanalen.
Bovenstaande is snel op te sommen maar de uitvoering om te komen tot meer leads is een intensief en continue proces. Naast de, door goede vindbaarheid verkregen, organische leads kun je ook online adverteren om te communiceren met je doelgroep.
Online adverteren
Online adverteren is naast zoekmachine optimalisatie een goede manier om leads te genereren. Er zijn tegenwoordig vele platformen waar je specifieke content voor uw doelgroep kunt tonen. Denk aan: op Google zelf, op LinkedIn, op verschillende platformen voor nieuws, verenigingen of branches en op de sociale media platformen zoals; Facebook, Instagram enzovoort. Zorg er voor dat je daar bent waar jouw doelgroep ook is en dat je communicatie relevant is. Zie ook Optimale klantbeleving door de inzet van de beste touchpoints tijdens de klantreis.
Bovenstaande goede vindbaarheid in Google en online adverteren zijn zeker niet de enige aspecten die leiden tot meer leads.
Met de dienst Marketing helpen wij je in je winkel, buiten je winkel en online met:
- Je merk en merkbeleving uitdragen via de verschillende relevante kanalen.
- Het maken van de juiste gepersonaliseerde content zoals; tekst, fotografie, video en podcast.
- Je vindbaarheid op de verschillende kanalen via; SEO (Search Engine Optimalisatie).
- Online adverteren door onder andere SEA (Search Engine Advertising) en het adverteren op andere (sociale) media platformen.
- Het inrichten van een online funnel, zodat bezoekers ook daadwerkelijk converteren naar leads, zie ook Stel uw klant centraal bij het optimaliseren en automatiseren van uw processen.
- Het testen van de prestaties van de verschillende opties aan functionaliteiten middels A/B testing.
- Het doen van promoties via de verschillende kanalen.
- Op geografie gebaseerde marketing.
- Het inzicht geven in de prestaties van jouw kanalen, middels gebruikersstatistieken.
- Je interne communicatie indien je digitalisering binnen je organisatie doorvoert.
- Het bepalen van de optimalisaties om jouw doelen te bereiken.
Sparren over jouw vraagstukken?
Deel dan de informatie van jouw situatie via Hoe ga jij om met technologische ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften? of vraag een gratis adviesgesprek aan via onderstaande knop.