Home » Blog » Google bedrijfspagina » Omslagfoto Google Mijn Bedrijf

De omslagfoto van Google Mijn Bedrijf is de foto die bovenaan je profiel wordt getoond. Hoe zorg je ervoor dat jouw beste foto getoond wordt?

Als een potentiële klant zoekt op jouw merk of lokaal naar jouw type bedrijf of product/dienst dan wil je met jouw Google Mijn Bedrijf overtuigen. Overtuigen om contact op te nemen.

Met jouw omslagfoto heb je de mogelijkheid om jouw potentiële klant te laten zien dat jij de juiste partij bent, voor de behoefte die hij/zij heeft.

Haal het maximale uit je Google Mijn Bedrijf via dit totaaloverzicht.

In onderstaand artikel lees je wat de inhoud van jouw omslagfoto moet zijn en welke afmetingen je dient aan te houden.

Schrijf je in voor de GRATIS webinar “Hoe krijg ik meer klanten door mijn online kanalen te optimaliseren?”.

Wat is je omslagfoto?

In onderstaand plaatje, zie rode vierkant, zie je omslagfoto van een Google Mijn Bedrijf profiel.

Omslagfoto Google Business Profile

Doel omslagfoto

Het doel van de omslagfoto is om jouw doelgroep te overtuigen dat jij de juiste partij bent voor de oplossing voor hun probleem.

Nu is de vraag … hoe doe je dat, overtuigen, zie onderstaande paragraaf.

Let op: Google bepaalt uiteindelijk zelf nog welke foto zij het beste vinden passen als omslagfoto.

Inhoud van je omslagfoto

Om te overtuigen met de inhoud van je omslagfoto kun je denken aan onderstaande voorbeelden:

  • Toon een verzorgde, echte locatie, zodat het bedrijf betrouwbaarheid uitstraalt
  • Toon één van je mooiste producten/diensten, want dat is uiteindelijk de oplossing voor je doelgroep
  • Toon resultaten van je producten/diensten
  • Toon een foto van mensen aan het werk, zodat het bedrijf “echt” en “menselijk” overkomt.

Omslagfoto toevoegen

Via onderstaande twee methodes kun je een omslagfoto toevoegen.

Omslagfoto toevoegen
Voeg omslagfoto toe

Formaat, afmetingen Google Mijn Bedrijf omslagfoto

Helaas vind je in de Google Mijn Bedrijf richtlijnen geen specifieke richtlijnen voor het formaat, de afmetingen van de omslagfoto.

Na veel testen is ons advies.

Houd 1332 x 750 (verhouding 16:9) aan!

Versnellen

Jouw Google mijn Bedrijf is CRUCIAAL om vindbaar te zijn en te overtuigen als iemand zoekt op jouw bedrijfsnaam of lokaal naar jouw type bedrijf, product of dienst.

Google Mijn bedrijf is wel slechts één van de onderdelen om te groeien in meer lokale klanten.

Wil je het maximale uit je Google Businessprofiel halen en/of je overige online kanalen echt waarde laten opleveren?

Neem dat contact op via onderstaande knop.

Raymond Werner

Oprichter, Groei manager

Mensen blij maken. Doelen bereiken. Puzzelen met onuitputtelijk doorzettingsvermogen, totdat de oplossing er is. Daar wordt hij blij van.

Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.