Home » Blog » Google bedrijfspagina » Google Mijn Bedrijf meerdere locaties

Google Mijn Bedrijf inzetten voor je bedrijf is een MUST. Maar hoe gebruik je Google Mijn Bedrijf voor meerdere locaties? In dit artikel lees je precies hoe je dat doet!

Goed dat je op zoekt bent naar hoe je Google Mijn Bedrijf kunt gebruiken voor meerdere locaties.

De complexiteit van het hebben van meerdere locaties zou je kunnen afremmen of zelfs stoppen.

Maar dat is niet nodig, want Google Mijn Bedrijf gebruiken voor meerdere locaties is goed te doen.

En …

Je bent heel dicht bij de oplossing om het zo effectief en efficiënt mogelijk te doen.

Zie ook de ultieme handleiding van Google Mijn Bedrijf.

In onderstaand artikel lees je:

en …

Vergeet je niet op te geven voor de gratis training hoe je geld kunt verdienen met je website!

Enjoy!

Meerdere locaties door één beheerder

In dit hoofdstuk beschrijven we hoe je met één beheerder meerder locaties kunt beheren.

Let op!!

Eén (beheerder) is geen (beheerder).

Het gaat om meerdere Google Mijn Bedrijf registraties die cruciaal zijn voor je bedrijf. Denk goed na over de continuïteit, ook als de ene beheerder het bedrijf verlaat.

Gebruik een generiek Google-account waarbij de inloggegevens op een centrale plaats bewaard worden. Zo houdt het bedrijf altijd toegang en controle over de Google Mijn Bedrijf registraties.

Om meerdere locaties toe te voegen volg onderstaande stappen:

  1. We gaan ervan uit dat je al een registratie hebt, zo niet, maak dan een Google Mijn Bedrijf profiel aan.
  2. Log met je Google-account waarmee je je Google Mijn Bedrijf profiel hebt aangemaakt, in op Google Mijn Bedrijf.
    Je kunt indien je met je Google-account bent ingelogd ook via Google search profielen toevoegen, zie onderstaand plaatje. Hier kan het alleen één voor één, dus niet in bulk.
    Google Mijn Bedrijf bedrijfsprofiel toevoegen
  3. Indien je via Google Mijn Bedrijf inlogt kun je rechts in het scherm klikken op de blauwe knop “Bedrijf toevoegen”
    Bedrijf toevoegen Google Mijn Bedrijf
  4. Je kunt nu kiezen voor twee opties:
    1. Eén bedrijf toevoegen – deze optie kun je gebruiken om de verschillende locaties één voor één toe te voegen. Doorloop alle stappen.
    2. Bedrijven importeren – deze optie kun je gebruiken als je meerdere locaties tegelijk wilt importeren via gegevens die je in een Excel/CSV-bestand upload. Als je deze optie aanklikt krijg je 3 opties voor het downloaden van templates die je kunt invullen en vervolgens kunt uploaden.
      Google Mijn Bedrijf bedrijven importeren
  5. Vul alle profielen zo volledig mogelijk en laat ze verifiëren.

Je kunt nu meerdere locaties beheren vanuit één account.

Meerdere locaties met meerdere beheerders

Als je meerdere locaties wilt beheren met meerdere beheerders dan kun je werken met “groepen van bedrijfslocaties

Groepen van bedrijfslocaties zijn een soort gedeelde map van Google Mijn Bedrijf profielen.

Google meldt

In de volgende gevallen is het zinvol om een groep van bedrijfslocaties te maken:
– U wilt het locatiebeheer delen met een collega, de beheerder van een van uw merken of regio’s, of een bureau.
– U wilt advertentiecampagnes voor locaties laten lopen.

Je kunt één of meerdere “groepen van bedrijfslocaties” aanmaken.

Gebruik je één groep dan hebben alle beheerders toegang tot de Google Mijn Bedrijf profielen in die groep. Je kunt alle Google Mijn Bedrijf profielen importeren via één sheet.

Gebruik je meerdere groepen dan zien de beheerders alleen de Google Mijn Bedrijf profielen in die groep. Importeren van Google Mijn Bedrijf profielen gaat per groep, dus er is één sheet voor iedere groep van bedrijfslocaties.

Doorloop onderstaande stappen:

Lees eventueel ook:

Content per locatie

Content zoals posts en reviews dien je altijd per locatie te beheren.

Goede bron van Google

Het is soms wat zoeken, maar Google heeft natuurlijk zelf ook nuttige documentatie over het hebben en beheren van meerdere Google Mijn Bedrijf locaties.

Vergeet het volgende hoofdstuk alsjeblieft niet!

Lokale SEO voor meerdere locaties

Google Mijn Bedrijf wordt geactiveerd bij zoekopdrachten naar lokale producten/diensten en type bedrijf.

Dit betreft een koop-intentie of in ieder geval een commerciële intentie waarbij iemand in de voorbereiding is om te gaan kopen.

Bij deze lokale zoekopdrachten wil je toch zeker met je bedrijf gevonden worden?

Hoog ranken op deze zoekopdrachten is een samenspel tussen je Google Mijn Bedrijf en je website. Optimaliseer dus zeker ook je website voor lokale zoekopdrachten.

Naast lokale zoekmachine optimalisatie kun je met Google Ads of met social media marketing ook jouw ideale lokale doelgroep bereiken. Maak daar gebruik van.

Jouw website is cruciaal voor het genereren van leads. Wil jij weten hoe jij leads en dus geld kunt verdienen met je website?

Natuurlijk wil ik een website, die geld oplevert voor mijn bedrijf en SCHRIJF me in voor de GRATIS training.

Versnellen

Structureel groeien in kwalitatieve leads van jouw lokale ideale doelgroep is slim, hard en gedisciplineerd werken aan je online marketing.

Je kunt dat naast het runnen van je bedrijf doen of je kunt ons vragen om je te helpen.

We zijn gespecialiseerd in kwalitatieve lokale leadgeneratie.

Raymond Werner

Oprichter, Groei manager

Mensen blij maken. Doelen bereiken. Puzzelen met onuitputtelijk doorzettingsvermogen, totdat de oplossing er is. Daar wordt hij blij van.

Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.