Het selecteren van de juist primaire categorie en aanvullende secundaire categorieën is super belangrijk om zichtbaar te zijn bij jouw potentiële klant. Hier vind je de complete Google Mijn Bedrijf categorie lijst.
Nog even voor de context.
Google Mijn Bedrijf wordt getoond als Google herkent dat iemand lokaal zoekt naar een product/dienst of type bedrijf.
Voor de lokale zoekresultaten worden de categorieën gebruikt.
Je primaire categorie is de hoofdcategorie en geeft het beste weer wat voor soort bedrijf je bent.
De secundaire categorieën zijn aanvullende categorieën waar je zeker gebruik van moet moeten. Vul zoveel mogelijk relevante secundaire categorieën in, zodat je ook op andere, aanvullende lokale zoekopdrachten wordt gevonden.
Het kiezen van de juiste categorieën is één van dingen die je moet doen om lokaal beter vindbaar te worden met Google Mijn Bedrijf. Lees de complete handleiding voor Google Mijn Bedrijf en trek nieuwe lokale klanten aan.
Categorie lijst
Het totaal overzicht van alle categorieën voor Google Mijn Bedrijf vind je via onderstaande link.
Deze lijst wordt actief bijgehouden. Van andere bronnen weten we dat niet, dus gebruik deze.
Je kunt er filteren op Taal en Land.
Vervolgens kun je zoeken op de voor jouw bedrijf meest relevante categorieën.
Om je te helpen bij het maken van de juiste keuzes heeft PlePer ook een gratis categorie helper. 👇
Categorie helper
PlePer biedt een GRATIS tool aan om jou te helpen met het kiezen van de juiste primaire categorie en secundaire categorieën.
Zie de PlePer – Category Helper.
Let op! De tool heeft een dagelijks maximaal aantal gebruikers. Indien het dagelijkse maximum is overschreden, zie je bovenaan een melding “Free daily limit exceeded for this tool!”. Probeer het dan zeker de dag erna nog eens, want de tool geeft goede inzichten.
Je kunt met de tool jouw Google Mijn Bedrijf profiel selecteren en maximaal 3 zoekwoorden opgeven waarop je getoond wilt worden. PlePer toont dan de meest gebruikte categorieën.
Dit geeft je extra inzichten en helpt je bij het maken van keuzes.
Jouw website is cruciaal voor het genereren van leads. Wil jij weten hoe jij leads en dus geld kunt verdienen met je website?
Natuurlijk wil ik een website, die geld oplevert voor mijn bedrijf en SCHRIJF me in voor de GRATIS training.
Lokale klanten werven
Het goed inrichten van je Google Mijn Bedrijf profiel is één van de dingen die je moet doen om lokaal gevonden te worden door jouw ideale, potentiële lokale klanten.
Als je lokale klanten hebt, is lokale online marketing een MUST voor de continuïteit en groei van je bedrijf.
Lokaal zichtbaar worden is een samenspel tussen Google Mijn Bedrijf, een website die geoptimaliseerd is voor lokale zoekopdrachten, social media met de juiste lokale insteek en mogelijk lokale advertenties.
Maak je geen gebruik van dit samenspel, dan laat je klanten liggen.
Als je wilt versnellen met de groei van jouw bedrijf door meer nieuwe lokale klanten, neem dan contact op. We zijn gespecialiseerd groei via lokale vindbaarheid.
Als je nog bij het begin moet beginnen lees dan mijn bedrijf op Google zetten of lees hier hoe jij de link naar je Google Mijn Bedrijf reviews kunt vinden en het beste kunt inzetten.

Oprichter, Groei manager
Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.