Google kan je veel nieuwe klanten opleveren, als je Google op de juiste manier gebruikt. Zet dus zeker je bedrijf op Google. Hier lees je exact hoe je dat op de juiste manier doet, bedrijf op Google zetten.
Door gebruik te maken van de gratis Google Mijn Bedrijf van Google zorg je ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar wordt in de normale zoekopdrachten en op Google Maps, beide gerelateerd aan Google Mijn Bedrijf.
Het gebruik van Google Mijn Bedrijf is CRUCIAAL voor het vindbaar zijn van jouw bedrijf bij lokale zoekopdrachten naar jouw producten/diensten of type bedrijf.
Vindbaarheid zorgt voor bezoekers en dus nieuwe klanten.
Hieronder lees je:
1. Claim je bedrijf of voeg deze toe
Het kan zijn dat je bedrijf al op Google staat of dat je bedrijf er nog geheel niet op staat.
Als:
- Je bedrijf er al op staat – claim je bedrijf dan. Zoek op Google Maps naar je bedrijfsnaam en als je daarmee niets vindt, op je adres. Als hier ook niets relevants verschijnt, dien je je bedrijf aan te melden.
- Je nog geen vermelding hebt – maak dan een nieuw profiel aan
Zie Een bedrijfsprofiel op Google claimen of toevoegen.
2. Verifieer je bedrijf
Om een vermelding op Google te krijgen dien je jouw bedrijf te verifiëren. Deze stap zit erin om de kwaliteit nog enigszins te borgen.
Zie Uw bedrijf laten verifiëren op Google.
Hier kan enige tijd overheen gaan tenzij … 👇
Let op: er zijn enkele methoden, waaronder met Google Searh Console, waarmee je gelijk je profiel kunt laten verifiëren.
3. Vul je gehele profiel in
Het invullen van je gehele profiel is CRUCIAAL om jouw doelgroep van de juiste informatie te voorzien EN je wordt door Google beloond op een betere ranking als je profiel compleet is.
Google wil de eindgebruiker zo goed mogelijk helpen. Hoe beter de zoekresultaten, hoe meer mensen Google gebruiken, hoe hoger de advertentie-inkomsten van Google 😉.
Door Google Mijn Bedrijf op de juiste manier in te vullen verhoog je de kans om meer klanten via dit kanaal te krijgen.
Ga naar de ultieme handleiding voor Google Mijn Bedrijf om alle ins-en-outs te lezen.
Kies onder andere de juiste primaire categorie en secundaire categorieën met de Google Mijn Bedrijf categorie lijst.
Denk niet … het zal wel. Het op de juiste manier invullen maakt echt het verschil.
4. Houd je aan de richtlijnen
Er zijn wel degelijk richtlijnen waar jij aan moet houden bij het gebruik van Google Mijn Bedrijf.
Zorg er voor dat je binnen de lijntjes kleurt, zodat je niet bedrijfsregistratie niet wordt verwijderd of gepauzeerd. Ja, dat kan echt gebeuren.
Aangezien Google Mijn Bedrijf heel belangrijk is voor het werven van lokale klanten, wil je alles op alles voorkomen dat je geblokkeerd wordt.
Zie de richtlijnen voor jouw Google bedrijfsprofiel.
5. Ga Google Mijn Bedrijf gebruiken
Je zet je bedrijf op Google, omdat je zichtbaar wilt zijn en je wilt zichtbaar zijn om nieuwe klanten te krijgen, toch?
Om Google Mijn bedrijf echt voor je bedrijf te laten werken, dus leads te laten opleveren dien je:
- Jouw website tevens te optimaliseren voor lokale zoekopdrachten.
- Frequent nieuwe reviews te krijgen. Vraag daar dus naar.
- Met regelmaat foto’s en/of video’s te plaatsen.
- Jouw openingstijden up-to-date te houden. Denk aan de feestdagen 😉.
- Jouw producten en diensten bij te werken waar nodig.
- Frequent posts te plaatsen van events, blogs, aanbiedingen enz.
Jouw website is cruciaal voor het genereren van leads. Wil jij weten hoe jij leads en dus geld kunt verdienen met je website?
Natuurlijk wil ik een website, die geld oplevert voor mijn bedrijf en SCHRIJF me in voor de GRATIS training.
In Google gevonden worden
Je bedrijf op Google zetten, doe je om gevonden te worden. Hiervoor moet je je bedrijf op de juiste manier op Google zetten en gebruik maken van de andere mogelijkheden van Google.
Lees hier alle opties voor je bedrijf vindbaar maken op Google.
Versnellen
Vindbaar zijn bij lokale zoekopdrachten naar jouw producten/diensten of type bedrijf of lokaal zichtbaar zijn via bijvoorbeeld social media is een MUST voor de continuïteit en groei van je bedrijf.
Door jouw digitale kanalen te optimaliseren voor lokale zichtbaarheid wordt jouw ideale lokale doelgroep, jouw klant. Dat wil je!
Versnel de groei van je bedrijf door gebruik te maken van onze specialisatie in lokale vindbaarheid. Ik wil versnellen.

Oprichter, Groei manager
Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.