Het totaaloverzicht

Google bedrijfspagina | Waarom, wat, hoe enz.

Op naar meer (lokale) klanten

Home » Google bedrijfspagina

Wat is een Google bedrijfspagina?

Een Google bedrijfspagina is een gratis pagina voor je bedrijf die wordt gebruikt in de Google zoekresultaten en in Google Maps.

Deze bedrijfspagina wordt gebruikt bij lokale zoekopdrachten naar producten, diensten of type bedrijf en zoekopdrachten op bedrijfsnaam.

In beide gevallen gaat het om mensen die op zoek zijn naar iets dat jij hebt.

Dan wil je er zijn, zo overtuigend mogelijk!

Zie het totaaloverzicht van Google Mijn Bedrijf om het maximale uit je bedrijfspagina te halen.

Voor wie is een Google bedrijfspagina?

Goede vraag!

Veel bedrijven kunnen gebruik maken voor een Google bedrijfspagina, maar niet allemaal.

Zie de Google richtlijnen, via bovenstaand totaal overzicht, om te controleren of je in aanmerking komt.

Samenvattend, zegt Google

“Een bedrijf moet klanten tijdens de vermelde openingstijden persoonlijk contact bieden om in aanmerking te komen voor een bedrijfsprofiel op Google”.

Ze noemen tevens wat uitzonderingen enz. dus check het goed.

Hoe maak ik een Google bedrijfspagina?

Je maakt een Google bedrijfspagina middels onderstaande stappen:

  1. Zoek uit of je bedrijf al wordt vermeld
  2. Claim je bedrijf of voeg deze toe
  3. Verifieer je bedrijf
  4. Vul je gehele profiel in
  5. Houd je aan de Google-richtlijnen
  6. Gebruik Google Mijn Bedrijf

Alle details van bovenstaande stappen vind je in Hoe kan ik mijn bedrijf aanmelden bij Google?

FAQ

Wat levert het gebruik van Google bedrijfspagina me op?

Het gebruik van Google bedrijfspagina levert je meer (lokale) klanten op EN geeft je bedrijf een professionele uitstraling.

Dus voor iedere ondernemer is het relevant.

Ben je een ondernemer met voornamelijk lokale klanten, dan is Google bedrijfspagina een no-brainer om te gebruiken. Je profiel wordt getoond als iemand met een (bijna) koopintentie zoekt naar lokale producten/diensten of type bedrijf.

Dan wil je er (op de juiste manier) zijn. Toch?

In ander woorden, als je het niet (op de juiste manier) gebruikt, loop je echt lokale klanten mis.

Naast meer lokale klanten levert Google Mijn Bedrijf je ook een professionele uitstraling van je bedrijf op als iemand zoekt op je bedrijfsnaam.

Ook dat wil je, want dat levert je (indirect) ook meer klanten op.

Hoe kan ik het resultaat van Google bedrijfspagina maximaliseren?

Precies dat lees je in dit totaaloverzicht!

In dit overzicht vind je alles wat je nodig hebt om het resultaat van je Google bedrijfspagina te maximaliseren.

Van het aanvragen, initieel invullen tot en met het optimaliseren.

Ik neem aan dat ook jouw doel is om te groeien in (lokale) klanten?

Het is goed om weten dat je door de juiste samenwerking tussen je Google bedrijfspagina EN je website nog harder gaat groeien in lokale klanten.

Don’t wait!

Start NU met het verkrijgen van (meer) lokale klanten.