Inleiding
Je telefoonnummer klikbaar maken, zodat jouw potentiële klanten contact met je kunnen opnemen als ze overtuigd zijn van je producten/diensten.
Dan wil je er zeker van zijn dat ze zo gemakkelijk mogelijk contact met je kunnen opnemen.
In onderstaand artikel lees je hoe je je telefoonnummer, e-mail, adres en WhatsApp in bijvoorbeeld WordPress klikbaar kunt maken.
Hoe maak je je telefoonnummer klikbaar? Een klikbaar telefoonnummer leidt tot conversie
Op je (WordPress) website kun je je telefoonnummer klikbaar maken door een link toe te voegen aan het betreffende telefoonnummer middels:
tel:[telefoonummer]
Voorbeeld: tel:+31612345678
de [ ] moet je niet echt gebruiken
Een klikbare e-mail link toevoegen?
Je kunt je e-mail op je (WordPress) website klikbaar maken door een link toe te voegen aan het betreffende e-mailadres middels:
mailto:[e-mail]
Voorbeeld: mailto:info@mijnemail.nl
de [ ] moet je niet echt gebruiken
Het is mogelijk om gelijk wat tekst toe te voegen aan het onderwerp of body van je e-mail middels onderstaande werkwijze. Op deze manier hoeft je potentiële klant mogelijk alleen nog maar te verzenden.
Onderwerp toevoegen
Gebruik %20 voor een spatie
mailto:[e-mail]?subject=[woord1]%20[woord2]
Voorbeeld één woord: mailto:info@mijnemail.nl?subject=Onderwerp
Voorbeeld meerdere woorden met spatie: mailto:info@mijnemail.nl?subject=Dit%20is%20mijn%20onderwerp
de [ ] moet je niet echt gebruiken
Body toevoegen
Gebruik %20 voor een spatie, %0A om naar de volgende regel te gaan en %0A%0A voor een lege regel
mailto:[e-mail]?body=[woord1]%20[woord2]%0A[woord3]%20[woord4]
Voorbeeld op één regel: mailto:info@mijnemail.nl?body=Dit%20is%20mijn%20body
Voorbeeld met een legel regel: mailto:info@mijnemail.nl?body=Dit%20is%20mijn%20body%0A%0Aop%20een%20volgende%20regel
de [ ] moet je niet echt gebruiken
Onderwerp en body toevoegen
Gebruik & om de twee onderdelen aan elkaar te verbinden
mailto:[e-mail]?subject=[woord1]%20[woord2]&[e-mail]?body=[woord1]%20[woord2]%0A[woord3]%20[woord4]
Voorbeeld: mailto:info@mijnemail.nl?subject=Dit%20is%20mijn%20onderwerp&body=Dit%20is%20mijn%20body%0A%0Aop%20een%20volgende%20regel
de [ ] moet je niet echt gebruiken
Hoe maak je je adres klikbaar?
Het adres op je (WordPress) website kun je klikbaar maken, zodat bijvoorbeeld Google Maps wordt geopend en je potentiële klant direct de route vanaf zijn locatie kan opvragen/starten. Je kunt je adres klikbaar maken door een link aan het adres toe te voegen middels:
- Ga naar Google Maps
- Klik op Route
- Vul bij de bestemming het betreffende adres/bedrijf in
- Kopieer nu de URL van Google Maps
- Voeg deze URL als link toe aan je adres. Gebruik wel in”new window” zodat de route in een ander tabblad wordt geopend.
Hoe maak je de WhatsApp link op je WordPress website klikbaar?
Je kunt je WhatsApp op je (WordPress) website klikbaar maken door een link toe te voegen aan de betreffende tekst (bijvoorbeeld WhatsApp) middels:
https://wa.me/31[telefoonnummer zonder 0]
Voorbeeld: https://wa.me/31612345678
de [ ] moet je niet echt gebruiken
Het is mogelijk om gelijk wat tekst toe te voegen aan je WhatsApp-bericht middels:
https://wa.me/31[telefoonnummer zonder 0]?text=gecodeerdetekst
Voorbeeld: https://wa.me/31612345678?text=Ik%20wil%20informatie%20over%20
de [ ] moet je niet echt gebruiken
Door gelijk wat tekst toe te voegen hoeft je potentiële klant mogelijk alleen nog maar op de verzend knop te drukken.
Conclusie
Zorg er voor dat potentiële klanten zo gemakkelijk mogelijk contact met je kunnen opnemen als ze interesse hebben in je producten/diensten.
Je wilt niet dat ze op het laatste moment afhaken doordat ze je contactgevens niet kunnen vinden of het teveel moeite kost om ze te gebruiken.
Door je contactgegevens, zoals je telefoonnummer, e-mail, adres en WhatsApp op je website klikbaar te maken hoeven potentiële klanten alleen maar te klikken.
Met een klikbaar telefoonnummer verhoog je je conversie!
Het succes zit in de opvolging! GOGOGO
Maak je bedrijf tevens vindbaar bij lokale zoekopdrachten met Google Mijn Bedrijf
Als we je ergens bij kunnen helpen, mail!

Oprichter, Groei manager
Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.