fbpx
Home » Blog » Content marketing » Pakkende inleiding voorbeeld

Met een voorbeeld, wordt de uitleg hoe een pakkende inleiding te schrijven zoveel CONCRETER, toch?

Het is alsof je iemand vraagt “Kun je voor voorbeeld geven”?

Met onderstaande voorbeelden schrijf jij een pakkende inleiding die de lezer GRIJPT en naar de volgende regel TREKT.

Jij wilt toch ook dat jouw artikel, productomschrijving wordt gelezen en CONVERTEERT?

In het volgende artikel lees je steeds een BEWEZEN strategie voor een pakkende inleiding, met een DUIDELIJK voorbeeld.

Hier ga je zeker VOORDEEL mee behalen.

De “APP” methode van Brian Dean

Schrijf een pakkende inleiding met onderstaande opbouw:

  • Start met een bevestiging van het probleem van de lezer (Agree)
  • Doe de belofte dat je de oplossing hebt voor het probleem (Promise)
  • Geef kort aan welke voordelen de lezer kan behalen bij het lezen van je artikel (Preview)

Een soortgelijke aanpak is een opbouw als; probleem, oplossing, voordeel.

Voorbeeld

  • Agree – zie mijn inleiding “Met een voorbeeld, ….., toch?”
  • Promise – zie het deel “Met onderstaande voorbeelden … TREKT. Op naar meer conversies!”
  • Preview – zie “Jij wilt toch ook …. VOORDEEL mee behalen”

Maak je inleiding scanbaar

Mensen scannen een tekst in plaats van deze te lezen. Ze willen snel kunnen bepalen of de tekst waarde oplevert.

Zorg ervoor dat de tekst scanbaar is door:

  • Max 3-4 regels per alinea te gebruiken
  • Een witregel te gebruiken tussen alinea’s
  • Patronen in tekst te doorbreken door Bold, cursief en CAPITAL te gebruiken.

Voorbeeld

Zie mijn bovenstaande inleiding. Vind je die scanbaar?

De voordelen voor de lezer

Beschrijf in je inleiding wat jouw content de lezer gaat opleveren? Wees zo concreet mogelijk en beschrijf ECHT de “voordelen”

Voorbeeld

Zie mijn inleiding. Is het duidelijk voor je wat dit artikel je gaat opleveren? Staan er voldoende “voordelen” in:

  • lezer GRIJPT
  • naar de volgende regel TREKT
  • CONVERTEERT
  • BEWEZEN strategie
  • DUIDELIJK voorbeeld

Mail me als je nog “voordelen” ziet die ik niet heb genoemd. 

Wek een emotie op

Een pakkende inleiding wekt een emotie op. Wek vertrouwen, angst, hoop of angst of maak iemand aan het lachen.

Voorbeeld

Welke emotie probeert de schrijver met onderstaande op te wekken?

Emotie opwekken in inleiding

Schrijf kort en bondig

Gebruik korte, bondige zinnen en CUT the CRAB. Lees je tekst nog eens door en kijk of de zinnen nog korter kunt maken.

Voorbeeld

Binnen 3 seconden moet je iemand overtuigen je artikel te lezen. Langer heb je niet. 

Doe je dit niet?

Dan is de lezer VERTROKKEN.

Naar je concurrent!

Schrijf alsof je tegen iemand praat

Vermijd moeilijke woorden. Geen interessant gedoe! Geen vaktaal! Verplaats je ECHT in de lezer en VERTEL. Stel af en toe een vraag.

Voorbeeld

Snap je wat ik bedoel?

Een voorbeeld is bijna niet nodig, toch?

Stuur me een WhatsApp-bericht als ik toch een voorbeeld moet geven.

Schrijf met de juiste toon

De toon die je in je inleiding gebruikt dient te passen bij het onderwerp. Schrijven voor kinderen is anders dan voor een advocaat.

Voorbeeld

Wat als:

  • Een CEO bij een speech voor het bedrijf zou praten als een moeder die haar kind troost?
  • Een moeder haar kind troost door te praten als een advocaat?

Je begrijpt mijn punt toch?

Heb je nu voldoende voorbeelden om een pakkende inleiding te schrijven?

If so, het succes zit in de opvolging!

Schrijf NU je pakkende inleiding.

Als je schrijft voor web, schrijf dan ook voor zoekmachine optimalisatie.
Je hebt dit artikel ook via Google-search gevonden toch?
Pssst, online vindbaarheid levert geld op.

Mocht je nog hulp willen hebben, trek aan de bel!

Plan GRATIS groei-gesprek