Dat is precies waar je website voor bedoeld is. Leads genereren. Maar hoe doe je dat, leads uit je website halen? De beste methode is … dat lees je in onderstaand artikel.
Je hebt een website laten maken. Er komt een aantal bezoekers op, maar het levert geen leads op. Je hebt een paar blogs geplaatst, maar ook dat leverde niet het juiste resultaat op.
Herkenbaar, hoor!
Dat speelt bij veel ondernemers. Een website maken kan iedereen, maar een website maken waar je ook werkelijk leads uithaalt, is een ander verhaal.
Leads uit je website halen is geen knop die je “even” aanzet of een trucje. Het is het doorgronden van je doelgroep, je doelgroep ontmoeten op de kanalen waar hij/zij is, waarde toevoegen, een leadmagnet en onweerstaanbaar aanbod gebruiken enz.
Lees zeker ook de totaal aanpak om leads te genereren.
In onderstaand artikel geven we je alle informatie die je nodig hebt om leads uit je website te halen. Dat doen we via onderstaande onderwerpen:
Je website is cruciaal voor het genereren van leads. Wil jij een website die je structureel leads en dus geld oplevert?
Natuurlijk wil ik een website, die geld oplevert voor mijn bedrijf en SCHRIJF me in voor de GRATIS training.
1. Beschrijf je doelgroep
Leads halen uit je website begint bij je doelgroep.
Je ideale doelgroep, want je wilt kwalitatieve leads hebben.
Dus mensen die passen bij jou en je aanbod.
Hopelijk klinkt dit niet flauw, maar je doelgroep door en door kennen, maakt dat je succesvoller gaat zijn met leadgeneratie.
Beantwoord voor jezelf onderstaande vragen:
- Omschrijf je doelgroep voor wat betreft; man/vrouw, leeftijd, woonplaats, opleiding, inkomen enz.
- Beschrijf hun problemen, uitdagingen en behoeften
Nu heb je een goed beeld wie je graag wilt bereiken.
2. Kies de juiste kanalen
Om leads uit je website te halen dien je een keuze te maken waar de leads vandaan komen.
Je dient bezoekers naar je website te krijgen.
Aan de hand van bovenstaande beschrijving van je doelgroep kun je ook bepalen waar jouw doelgroep, wanneer is om wat te doen.
Jouw doelgroep kan bijvoorbeeld op Instagram zitten om locaties voor vakantie te zoeken of in Google Search zoeken naar “beste bestemmingen Italie”.
Verplaats je dus in de klantreis van je doelgroep en waar je ze kunt ontmoeten. De klantreis kun je zien als een funnel, een trechter. Bovenaan in de funnel hebben veel potentiële klanten contact met je bedrijf en hoe verder in de trechter, hoe dichter bij iemand lead is.
Hoe meer relevante bezoekers je op je website krijgt, hoe meer leads je uit je website gaat halen.
3. Verhoog het aantal bezoekers
Door de kanalen doordacht en consequent te gebruiken, zorg je er voor dat je meer bezoekers op je website krijgt.
Het is een “numbers game”.
Hoe meer relevante bezoekers je op je website krijgt, hoe meer leads je zult krijgen.
Voorbeelden van je kanalen gebruiken zijn:
- 2-3 per week berichten plaatsen op social media
- wekelijks minimaal 1 blog/pagina, die geoptimaliseerd is voor SEO, live zetten
- een social media campagne (=advertentie) draaien.
4. Werk met een leadmagnet
Maak een leadmagnet.
Iets waardevols vanuit jou, in ruil voor een eerste contact, vaak een e-mailadres.
Denk na over wat echt waarde heeft voor je doelgroep.
Dus iets waar iemand nauwelijks over hoeft na te denken om het af te nemen.
Voorbeelden van een leadmagnet zijn:
- Een pdf download
- Een webinar
- Een online training voor €1
Het doel is om het eerste contact te leggen.
Vervolgens kun je middels e-mailmarketing de potentiële klant verder helpen en uiteindelijk converteren naar een klant.
5. Doe een onweerstaanbaar aanbod
Als het moment daar is, doe dan een onweerstaanbaar aanbod.
Iets vanuit jou, met heel veel waarde, voor een zeer acceptabel bedrag.
Let op: het aanbod dient bij je doelgroep en bij jou te passen.
Smijten met kortingen trekt bepaalde mensen aan, dus kijk daarmee uit.
Je kunt beter kijken naar iets van veel waarde in plaats van lage kosten.
6. Werk in een continu proces
Leads uit je website halen is geen trucje. Geen eenmalige actie.
De economie verandert, de maatschappij, je doelgroep, de kanalen die je kunt gebruiken, je concullega’s enz.
Je dient mee te bewegen met deze veranderingen.
Maak het generen van leads een vast onderdeel van hoe jij je bedrijf runt.
Alleen dan borg je de continuïteit en groei van je bedrijf.
Versnellen
Jouw online aanwezigheid is super belangrijk om te groeien met je bedrijf. Om leads te krijgen en dus te groeien in omzet dien je continue te werken aan je online succes.
Dit geldt ook voor je website. Jouw website dient een waardevolle asset te zijn die de groei van je bedrijf ondersteunt. Wekelijks dien je nieuwe potentiële klanten te krijgen via je website.
EVEReONE is gespecialiseerd in het maken en optimaliseren van websites die geld opleveren.
We helpen je graag met het aantrekken van nieuwe klanten naar je website. Neem contact op, als jij wilt groeien.

Oprichter, Groei manager
Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.