Je hebt een super mooi product en/of dienst en wilt deze graag aan je potentiële klanten laten zien en overtuigen om deze af te nemen. Leadgeneratie is ideaal het eerst contact te leggen met je potentiële klant. Met onderstaande leadgeneratie voorbeelden krijg je inspiratie om het genereren van jouw leads te versnellen.
Bij onderstaande voorbeelden is rekening gehouden met het verkrijgen van kwalitatieve leads, dus potentiële klanten die voldoen aan de karakteristieken van je ideale klant. Je wilt klanten die bij je passen.
Vaak is het smijten met kortingen niet de juiste methode om kwalitatieve leads te verzamelen. Denk maar na over wie je hiermee aantrekt. Is dat jouw ideale klant?
Gratis leadgeneratie quickscan
Wil jij weten hoe jouw leadgeneratie ervoor staat en met welke verbeteringen jij substantieel kunt versnellen?
Doe de GRATIS leadgeneratie quickscan.
Schrijf je middels onderstaand formulier!
Context
Het belangrijke bij leadgeneratie is dat jij iets waardevols aanbiedt (=weggever/leadmagnet) in ruil voor een eerste contact (e-mailadres, bezoek).
Je kunt pas wat aanbieden als je zichtbaar bent, clicks en dus bezoekers krijgt.
Vervolgens …
Nemen potentiële klanten pas iets van je af (=conversie) als ze een goed gevoel bij je hebben. De verzorging, uitstraling en het gevoel van jouw merk is daarbij essentieel.
Hoe meer je kunt automatiseren in bovenstaand proces hoe efficiënter je jouw leads verzamelt.
Bovenstaande complete aanpak levert de meeste leads op.
Wil je meer weten over het gehele proces lees dan Hoe werkt leadgeneratie?
Leadgeneratie kan binnen iedere branche, dus het is voornamelijk je doelgroep kennen, snappen hoe ze tot een koop komen, creatief de juiste leadmagnets verzinnen en dan vooral gaan doen en leren.
Zie onderstaande voorbeelden ter inspiratie.
Voorbeelden
Hieronder zie je een aantal voorbeelden van leadgeneratie per type bedrijf. Het geheel is niet compleet, maar is puur ter inspiratie. Met deze voorbeelden kun jij je eigen leadgeneratie versnellen.
Leadmagnets
Voorbeelden van leadmagnets zijn een:
- Challenge
- Gratis webinar
- Onweerstaanbaar aanbod (veel waarde, lage kosten)
- Gratis training
- Whitepaper
- Referrals, waarbij een bestaande klant een potentiële klant meeneemt/aanreikt.
Bedenk vooral ook zelf wat jouw doelgroep nodig heeft om weer een stap te zetten om hun problemen op te lossen en/of doelen te bereiken.
Sportschool
Voor een sportschool kun je denken aan onderstaande leadgeneratie voorbeelden:
- Challenge – afvallen in x weken, trainen voor een wedstrijd
- Referrals – bring your friend
- Onweerstaanbaar aanbod
- Gratis deelname aan een event
Coach
Een coach helpt een persoon vaak zijn problemen oplossen. Je kunt denken aan onderstaande voorbeelden voor een leadmagnet:
- Whitepaper met 10 tips om …. (gerelateerd aan doelen)
- Gratis online training
Online marketing bureau
Om het eerste contact met potentiële klanten te leggen kan een online marketing bureau onderstaande doen:
- Gratis quickscan
- Online training (met veel waarde) voor €1
Aan de hand van deze voorbeelden kun je volgens mij nu je eigen plan opstellen. De aanpak waarmee we onze klanten versneld laten groeien hebben we in een GRATIS template gevoegd. Download de template op leadgeneratie plan.
Als je EXPONENTIEEL wilt groeien, neem dan contact op en wij zorgen samen met jou voor groei middels kwalitatieve leads.
Jouw website is cruciaal voor het genereren van leads. Wil jij weten hoe jij leads en dus geld kunt verdienen met je website?
Natuurlijk wil ik een website, die geld oplevert voor mijn bedrijf en SCHRIJF me in voor de GRATIS training.

Oprichter, Groei manager
Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.