Leads genereren is essentieel voor de continuïteit en groei van je bedrijf. Maar, hoe werkt leadgeneratie?
In dit artikel lees je onze aanpak voor leadgeneratie die bij verschillende klanten heeft geleid tot een groei in kwalitatieve leads van > 340%.
Voor succesvolle leadgeneratie heb je onderstaande onderdelen nodig?
- Doel
- Strategie
- Impressies
- Clicks
- Bezoekers
- Leads
- Retargetting
Doel
Wat is je doel? Hoeveel leads wil je hebben in hoeveel tijd? Door een doel te stellen kun je bepalen wat er nodig is om dat te bereiken. Jouw doel bepaalt je strategie om daar te komen.
Strategie
Als je leads gaat verzamelen wil je wel leads van je ideale klant verzamelen. Zorg er voor dat je opschrijft wie je ideale klant is.
Denk aan …
👉 Man/vrouw, leeftijd, opleiding, woonplaats, interesses
en dan nog belangrijker …
👉 Wat zijn de problemen, uitdagingen en behoeften van je doelgroep? Schrijf ze op. Je wilt hier zo goed mogelijk op kunnen inspelen.
inclusief …
👉 Op welke kanalen (welke social media, Google search enz.) is jouw doelgroep, wanneer om wat, in relatie tot hun problemen, uitdagingen en behoeften, te doen?
en niet te vergeten …
👉 Wat is je budget? Natuurlijk is je budget een belangrijke factor voor je strategie. Aan de hand van je budget kun je keuzes maken wat het meeste kans van slagen heeft binnen jouw budget.
Impressies
Leads verzamelen begint met zichtbaarheid. Zichtbaarheid bij je doelgroep, op de kanalen waar zij gebruik van maken.
Er zijn genoeg bedrijven die echt niet het best product of dienst hebben, maar die gewoon super goed zichtbaar zijn. Je struikelt over ze en dus herinner je ze.
Je zichtbaarheid kun je kopen met ads of zelf genereren middels organisch verkeer.
Welke kanalen je kiest en of je ads en/of organisch inzet is geheel afhankelijk van je doelgroep en bijvoorbeeld je kennis en budget.
Clicks
Waar je ook zichtbaar bent. Zorg er voor dat je de juiste boodschap hebt, die opvalt en verleid om op te clicken.
Bezoekers
Geef je bezoekers waarde. Praat over hun problemen, uitdagingen en behoeften. Natuurlijk heb jij de oplossing om ze verder te helpen. Praat alleen over jezelf om de mens achter de content te tonen en je autoriteit te tonen.
Leads
Werk met een weggever (= leadmagnet). Geef iets waardevols weg, in ruil voor een e-mailadres. Nu snap je neem ik aan waarom de eerste stap, strategie, zo belangrijk is. Je kunt alleen iets waardevols geven, als je weet wat iemand waardevol vindt.
Een weggever kan van alles zijn wat waarde heeft en voor jou haalbaar is. Maak het liefst een weggever die je kunt automatiseren, zodat het geheel doorloopt zonder dat jij handmatige handelingen of extra investeringen in tijd (=geld) in hoeft te doen.
Voorbeelden van weggevers zijn:
- Brochure
- Gratis online training
- Quickscan
- Enz.
E-mail marketing
Je kunt via het e-mailadres dat je voor je weggever hebt ontvangen de relatie met je potentiële klant (=lead) opbouwen. Let op, een onbekende is vaak niet bereid om gelijk van je te kopen, dus verkoop ook nog niet.
Geef nog meer waarde, in relatie tot de problemen, uitdagingen en behoeften, maar geef zeker niet alles weg.
Doe nadat je de relatie wat hebt opgebouwd, opgewarmd een onweerstaanbaar aanbod. Dit is een aanbod waar jouw ideale klant zeker op in wil gaan.
Remarketing
Soms is iemand nu nog niet toe om te kopen, maar mogelijk later wel. Iemand die online bij je is geweest heeft interesse in je getoond, dus je hebt iets waardevols.
Laat die persoon niet lopen en volg de persoon middels remarketing advertenties op.
Zo haal je het maximale uit je leadgeneratie.
—
Na het lezen van bovenstaande aanpak voor leadgeneratie kan ik me voorstellen dat je ook wat leadgeneratie voorbeelden wilt lezen.
Als je EXPONENTIEEL wilt groeien, neem dan contact op en wij zorgen samen met jou voor groei middels kwalitatieve leads.
Jouw website is cruciaal voor het genereren van leads. Wil jij weten hoe jij leads en dus geld kunt verdienen met je website?
Natuurlijk wil ik een website, die geld oplevert voor mijn bedrijf en SCHRIJF me in voor de GRATIS training.

Oprichter, Groei manager
Met 18 jaar ervaring in de online wereld weet hij aardig de weg. Raymond is gespecialiseerd in online strategie, (local) seo, online adverteren en delivery.